Paikka oli hirmu kiva, rauhallinen, kohtuullisen vähäturistinen (elokuussa saapuvat kaupunkilaiskreikkalaiset ja viereisen saapasmaan italialaiset) ja venetsialaistyylisen kaunis. Kuvat kertokoot paremmin.
Parin tunnin venematkan päässä on Korfun saari. Se on myös täynnä venetsialaisvaikutteita sekä ranskalaistyyppistä kädenjälkeä esimerkiksi Listonin upealla kävely- ja kahvilakadulla. Monet valloittajat ja hallitsijamaat ovat jättäneet merkkinsä sekä Pargaan että Korfulle.
Korfun vanhaa kaupunkia voisi luonnehtia rappioromanttiseksi, positiivisessa mielessä.
Siinä muutamalla kuvalla viikon anti. Kuvia tuli otettua yli 800, nähtävää siis riitti.
Kotona tuntui tapahtuneen paljon näiden päivien aikana, muttei mitään mainittavaa I:llä alkavaa. Paitsi että kasvihuoneessa oli tapahtunut Iso tomaattivallankumous.
Ei tuossa kopperossa enää muilla taida olla mahdollisuuksia, joten kannoin kaikki ruukut ulos. Vain laarien asukkaat jäivät, siis tomaatit, muutamat chilit, samettikukat, värinokkoset ja tuoksuherneet.
Laarin pienin tomaattiasukki yrittää saada valoa kaiken pehkosysteemin alimmaisena. Saas nähdä, milloin raakileet punertuvat.
Sen sijaan ulkosalla ruukussa kasvava taimi (oliskohan 'Sungold') on saanut riittävästi aurinkoa hedelmien oranssiuttamiseen. Kohta saa maistiaiset.
Täytyy vaan odottaa intohimoisesti. Odotan intohimoisesti myös sellaista hetkeä, jolloin voin avata Kreikan-tuliaiset, nimittäin paikallisen tuottajan oliiviöljyä. Ne on maustettu sitruunalla ja appelsiinilla, mutta ei mitenkään jälkikäteisesti, vaan tuoreet hedelmät ovat olleet mukana siinä vaiheessa, kun oliiveista on puristettu öljy ulos. Ja eron todella maistaa, aivan superhyvää tuotetta tämä.
Ihanaa, iloista ja intensiivistä heinäkuun ensimmäistä viikkoa teille, ilmeikkäät ihmiset!











































